Najčastejšie otázky - Dental Brothers

Najčastejšie otázky

Aké zloženie má váš bieliaci gél?

Hlavné zložky nášho bieliaceho gélu sú glycerin, sóda bikarbóna, karagenanový prášok, xylitol, sorbitol, mentolový olej, brusnicový olej, aloe vera gél, kamilkový extrakt, kokamido propyl betain.

Akú technológiu využívate na bielenie zubov?

Našu technológiu sme ku nám na Slovensko priniesli z USA. Testovali sme ju a spĺňa najvyššie normy stanovené pre Európsku úniu. Bielenie prebieha v špeciálnych kreslách (vajíčkach), ktoré sú pohodlné a zabezpečujú dostatočnú intimitu. Najskôr si zuby prečistíte pomocou mentolového náprstku a pred samotným bielením vám na zuby, pery a ďasná nanesieme ochranný krém. Do úst aplikujeme optragate, ktorý vám bude celý čas pomáhať mať ústa otvorené. Pripravíme gél v dostatočnom množstve a nanesieme ho na zuby. Potom sa už len pohodlne usadíte a užívate si bielenie pomocou UV LED lampy, ktorá po celú dobu svieti na túto násadku.

Ako často môžem proces bielenia opakovať?

Naše bielenie odporúčame opakovať každé 4 mesiace. Je to možné aj skôr, avšak pri dodržaní našich odporúčaní po bielení a správnej životospráve to nie je potrebné. Ak však chcete dosiahnuť vyšší efekt, na bielenie môžete prísť aj skôr.

Môžem prísť na bielenie aj keď mám kazy?

Zubný kaz nemá vplyv na bielenie a jeho výsledný efekt. Takže áno, kľudne príďte. Bielenie zubov neodporúčame tehotným ženám a ľuďom, ktorí majú oslabený imunitný systém, sú dehydrovaní, majú herpes, afty alebo úraz úst.

Môžem prísť na bielenie ak som tehotná?

Je možné vybieliť aj zubnú náhradu ako korunku či mostík?

Každá zubná náhrada, ktorá je zhotovená v laboratóriu zubného technika už má svoju farbu, ktorú spolu s vami určil váš zubný lekár. Je teda nereálne, aby vám akékoľvek bielenie vybielilo zubnú náhradu. V tomto prípade je však možné správne a profesionálne očistenie náhrady od všetkých nánosov a povlakov z jedál a nápojov pomocou airflow a nástrojov v rámci dentálnej hygieny. Odporúčame vám teda navštíviť skôr službu dentálna hygiena premium.

Prečo naše zuby strácajú belosť?

Môže za to zubný pigment! A ten závisí od vašej životosprávy. Ak teda obľubujete potraviny a nápoje obsahujúce pigment, napr. kávu, čaj, červenú repu, kečup a pod., vaše zuby zožltnú rýchlejšie. Najväčším strašiakom bielych zubov je však fajčenie a časté užívanie liekov. Ďalšími dôležitými faktormi sú aj starostlivosť o chrup a vek každého jednotlivca.

Existujú nejaké vedľajšie účinky bielenia zubov?

Naše bielenie zubov je založené na prírodnej báze. Všetky zložky našich bieliacich gélov sú podrobené toxikologickým skúšam. Preto vašim zubom nehrozí riziko a žiadne vedľajšie účinky nevznikajú.

Akým spôsobom účinkuje náš bieliaci gél?

Počas bielenia zubov dochádza k depigmentácii všetkých organických vrstiev obsiahnutých v zubnej sklovine. Účinné látky bieliaceho gélu sa prostredníctvom pôsobenia špeciálnej LED lampy zaktivujú. Takýmto spôsobom sa zuby postupne začínajú bieliť od povrchu smerom k jednotlivým pigmentovým vrstvám vašej zubnej skloviny.

Treba sa do Dental Brothers objednať predom, alebo stačí rovno prísť?

Ak chcete mať svoj termín istý, je dobré sa objednať. V prípade, že máme jedno z kresiel voľné, zoberieme vás aj bez rezervácie.

Čo sa skrýva pod pojmom „dentálna hygiena“?

Dentálna hygiena je účinná liečebno-preventívna metóda modernej stomatológie, ktorá vedie k zachovaniu vlastných zubov v ústach po celý život. Zabraňuje vzniku ochorení na tkanivách dutiny ústnej, je to vlastne prevencia týchto ochorení. Ide o najlacnejšiu a najúčinnejšiu prevenciu ochorení v dutine ústnej.

Čo je cieľom dentálnej hygieny?

Jej cieľom je zabrániť poškodeniu tvrdých zubných tkanív – vzniku kazu, zabrániť vzniku zápalu na tkanivách závesného aparátu zubov (parodonte) – zápalu ďasien (gingivitíde), zápalu paradontu – paradontitíde a udržať terapeutický výsledok po liečbe tvrdých a mäkkých tkanív.

Najčastejšou príčinou vzniku chorôb tvrdých a mäkkých zubných tkanív je povlak. Je príčinou vzniku zubného kazu a zápalových ochorení celého závesného aparátu zubov. V povlaku sa ukladajú baktérie a pri nedostatočnom odstraňovaní povlaku sa baktérie v povlaku hromadia a môžu vyvolať zápalové ochorenie ďasien a zubné kazy.

Prečo je dentálna hygiena veľmi dôležitá?

Dentálna hygiena je najlepšou prevenciou pred všetkými zubnými ochoreniami. Pravidelným absolvovaním dentálnej hygieny a správneho čistenia zubov predídete tvorbe zubného kameňa, znížite riziko vzniku parodontitídy, ako i zubného kazu.

Pre koho nie je vhodná dentálna hygiena?

Dentálna hygiena nie je vhodná pre ľudí,ktorí majú majú herpes, afty alebo úraz úst.

Je vhodná dentálna hygiena pre pacientov s parodontózou?

Zubná hygiena je najlepšou prevenciou vzniku paradontózy, ale dokáže výrazne zlepšiť stav aj u už prepuknutého ochorenia. Pacienti s paradontózou by po konzultácii mali zubnú hygienu absolvovať pravidelne, ideálne aj v častejších intervaloch.

Ako prebieha dentálna hygiena v Dental Brothers?

Dentálna hygiena prebieha u nás v nasledovných krokoch:

1. Dentálna hygienička najskôr pacienta vyšetrí a informuje ho o stave ústnej dutiny.
2. Po vyšetrení sa zuby vyčistia ultrazvukom. Ultrazvuk funguje na princípe kmitania pri určitej frekvencii.
3. Nasleduje detailné čistenie zubov ručnými nástrojmi, kde sa hygienička dostane aj na miesta, kam sa pacient bežne s kefkou nedostane.
4. Zuby sa následne leštia, tzv. polishing, so špeciálnymi pastami. Pokiaľ je potrebné, pacientovi sa vykoná airflow (pieskovanie). Tento prístroj funguje na základe vody a vzduchu pod určitým tlakom a za prístupu špeciálneho prášku. Zuby krásne vyleští a zbaví ich všetkých povlakov v čajov, kávy, vína a cigariet.
5. V piatom kroku prebieha fluoridácia, kde sa na zuby nanesie špeciálny gél s účinnými a výživnými látkami pre zuby.
6. Na záver hygienička pacienta vždy naučí, ako si zuby správne čistiť aj doma a aké pomôcky by na to mal používať.

Ako často je potrebné absolvovať dentálnu hygienu?

Všetko záleží od stavu ústnej dutiny pacienta. Ak sa o zuby pravidelne stará, na dentálnu hygienu stačí prísť raz za 6 mesiacov. To však neplatí pri pacientoch, ktorí sú lenivejší v údržbe čistých zubov, alebo sú tuhí fajčiari či silní kávičkári.

Ako si správne vyčistiť jazyk?

Čistenie jazyka nie je až také zložité, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Stačí dodržiavať niekoľko jednoduchých pravidiel a predídete mnohým zdravotným a estetickým komplikáciám. Preto vám prinášame niekoľko užitočných tipov, ako dôkladne a efektívne očistiť váš jazyk:

1. Čistite a nitkujte si zuby pravidelne, aby ste odstránili všetky nánosy a baktérie.
2. Pri čistení jazyka postupujte jemne kefkou alebo škrabkou jazyka so štipkou pasty smerom od zadnej časti jazyka dopredu.
3. Použite primerané množstvo tlaku tak, aby ste nepociťovali žiadnu bolesť.

Dentálna hygiena pre deti - odkedy je vhodná?

Cieľom dentálnej hygieny u malých detí je najmä prevencia a poučenie dieťaťa o správnom a dôkladnom čistení zúbkov. Nemusíte sa báť, že bude tento proces pre dieťa desivý či nepríjemný. Práve naopak – je ideálnou prvou skúsenosťou dieťaťa so zubárskym kreslom, pri ktorej sa neodohráva nič bolestivé a traumatizujúce. Klasická ústna hygiena, ako ju poznáme u dospelých, je vhodná po 3 roku od výmeny zubov za trvalé.

Treba sa do Dental Brothers objednať predom, alebo stačí rovno prísť?